Sekcja 8.
Wychowanie i inne formy ludzkiego wsparcia uwzględniające kruchość człowieka i jego ograniczenia
Przedmiotem obrad w ramach Sekcji będą następujące zagadnienia:
Problemy dzieci egzemplifikacją problemów całego społeczeństwa.
Człowiek zmagający się z wyzwaniami ponad siły; człowiek zmęczony, sfrustrowany, wypalony w realiach współczesnego świata.
Dzieci i młodzież ze spersonalizowanymi, zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, którzy z różnych względów doświadczają wykluczenia, marginalizacji, trudności rozwojowych oraz edukacyjnych i nie mieszczą się w tzw. głównym nurcie nauczania.
Edukacja dla Wszystkich, edukacja włączająca, szkoły specjalne, integracyjne. Szkoły społeczne jako „ostatnia deska ratunku”.
Zaburzenia rozwojowe, emocjonalne, behawioralne i rywalizacja jako bariery w osiąganiu powodzenia wychowawczego i dydaktycznego oraz w nawiązaniu gratyfikujących relacji rówieśniczych.
„Takie będą Rzeczypospolite, jaki ich młodzieży dobrostan emocjonalny”. Problemy socjopedagogiczne i psychopedagogiczne współczesnych dzieci i młodzieży.
Diagnoza, zindywidualizowane wsparcie oraz profilaktyka w kontekście wysokiej jakości współczesnej edukacji - czy mamy odpowiednie narzędzia, aby to robić?, czy nauczyciele i pedagodzy są odpowiednio przygotowani, aby tym się zająć?
O psychoterapii, socjoterapii, religii oraz innych źródłach nadziei i wsparcia człowieka.