Sekcja 9.
Wychowanie wobec pedagogicznych pytań o nienawiść i doświadczanie zła
Korzennie zła (Zło rodzące się w ludzkim sercu i zło ukryte w strukturach społecznych).
Optymistycznie nastawieni pedagodzy, a bezradność wobec zła.
Dlaczego krzywdzimy siebie nawzajem?
Źli ludzie i zły czyny z perspektywy myślenia pedagogicznego
Przemoc, okrucieństwo, wyzysk i demoralizacja z perspektywy sytuacyjnej
Nacjonalizm, szowinizm, rasizm, homofobia, a sposoby radzenia sobie z nimi w procesie wychowania.
Nienawiść i wychowanie do nienawiści.
Przebaczenie i jego siła odnowy człowieka i człowieczeństwa.
Wojna jako kulminacja zła.
Źródła krzywdzenia dzieci i dzieci stające się oprawcami
Zło instytucjonalne. Jak systemowo krzywdzimy nieletnich.
Nieletni w placówkach (nie)resocjalizacyjnych- stan obecny, a kierunek i perspektywy zmiany.
Współczesna praktyka resocjalizacyjna. Rola edukacji
Sprawiedliwość naprawcza jako narzędzie powrotu do społeczeństwa.